30 november 2021

Google Ads advertenties automatiseren

2 min read

Google werkt al jaren aan het maximaliseren van de automatisering van zijn zoekmachine marketing advertenties. Iedereen die bedrijfsbudgetten uitgeeft aan Google Ads, moet absoluut profiteren van het potentieel dat kan worden benut door automatisering. Als je jouw advertentiestrategie via Google Ads wilt verbeteren (maar zelfs als je helemaal opnieuw zou beginnen), ben je bij ons aan het juiste adres! Google Ads verdeelt de automatiseringsfuncties in twee hoofdcategorieën: Slim bieden en Slimme advertenties. Het automatiseren van een advertentiecampagne betekent niet dat je alles een keer moet opzetten en het dan voor altijd vergeet. Advertenties zullen nog steeds wat verfijning en onderhoud nodig hebben.

Geautomatiseerde biedstrategieën

Google biedt zes verschillende soorten automatische biedstrategieën:

  • Maximaliseer klikken
  • Doelvertoningspercentage
  • CPA-doel
  • Doel-ROAS (lees ook wat ROAS is)
  • Maximaliseer conversies
  • Maximaliseer de conversiewaarde

Elk van deze zes strategieën is om een ​​andere reden nuttig, afhankelijk van jouw zoekmachine marketing doel. Dit zijn de belangrijkste strategieën.

CPA-doel

CPA betekent “kosten per actie” of kosten per actie. Het gebruik van deze strategie is gericht op het verhogen van het aantal conversies door een budget te besteden dat zo dicht mogelijk ligt bij het bedrag dat je voor elke conversie hebt betaald.

ROAS-doel

Deze strategie werkt vergelijkbaar met doel-CPA, maar is gericht op Return On Advertising Spend. Voordat je een doel-ROAS gebruikt, moet je in de afgelopen 30 dagen ten minste 15 conversies hebben gegenereerd, maar hoe meer conversies je hebt, hoe beter.

Geoptimaliseerde CPC

Deze zoekmachine marketing strategie combineert handmatige en automatische biedstrategieën een beetje. De strategieën die we eerder hebben besproken, zullen altijd proberen jouw volledige budget te besteden. Met geoptimaliseerde CPC neemt de klikwaarde af of toe op basis van de details van elke afzonderlijke veiling. Als Google denkt dat een klik tot een verkoop kan leiden, wordt jouw handmatige bod verhoogd. Als het minder waarschijnlijk lijkt, wordt het aanbod verlaagd en verbrand je minder budget. Het Google Ads-systeem onderzoekt verschillende factoren, waaronder browser, locatie en tijdstip, en vergelijkt deze met historische gegevens die worden bijgehouden om de klikkwaliteit en de intentie van de gebruiker te beoordelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *